מדידת לולאה קצרה

מדידת לולאה קצרה

מתקני חשמל בעלי זרם מתח חשמל נמוך, בדומה למתקני חשמל בעלי זרם מתח גבוה, חייבים להיבדק באמצעות מכשירי מדידה שונים המיועדים לצרכי מדידת ערכי עכבת לולאת התקלה. קיומן של מדידות אלו, מתחייב על פי חוק החשמל, וזאת לצרכי השגת הגנה יעילה בפני חשמול בכל סוגי מתקני החשמל.

מכשירי מדידה של לולאת התקלה הידועים גם בשם: בודקי לולאת תקלה, הם למעשה הגדרה כוללת למספר מכשירי מדידה שמטרתם לאמוד ולמדוד את ערכי עכבת לולאת התקלה בכל סוגי לוחות החשמל ומתקני החשמל האפשריים, לרבות, מתקני חשמל בעלי זרם מתח חשמל נמוך.

מדידת לולאה קצרה

בדיקת לולאת תקלה בזרם נמוך- כיצד?

קיומה של בדיקת לולאת תקלה בזרם נמוך (עד 250 אמפר בדרך כלל), מתאפשרת באמצעות מכשיר מדידת לולאת קצרה מסוג SONEL MZA 304 המיוצר על ידי חברת SONEL  המתמחה בהליכי פיתוח וייצור של מכשירי מדידה שונים לענף החשמל והאלקטרוניקה. מכשיר זה מיוצר בהתאם לדרישות המחמירות של תקן EN61557 הנחשב לתקן הרשמי של בדיקת מתקני חשמל גם בזרם נמוך. היתרון הנלווה לשימוש במכשיר ה- SONEL MZA 304, טמון בעובדה שהוא מאפשר את קיומה של בדיקת לולאת התקלה בזרם נמוך ללא חשש מהקפצת הפחת בעת ביצוע הבדיקה. דרך אגב, חברת SONEL, פיתחה דגם נוסף של מכשיר לבדיקת לולאת התקלה בזרם גבוה של עד 280 אמפר, כאשר דגם זה מכונה: MZC-301S.

מדידת לולאה קצרה – מה חשוב לדעת?

בכל בדיקה של ערכי ערכת לולאת התקלה, חייבת להינתן התייחסות נקודתית מצד החשמלאי הנדרש למדידה למיקומה המדויק של לולאת התקלה במעגל החשמל, וזאת לנוכח העובדה שמיקומה משתנה בהתאם לסוג החומר באמצעותו יוצר לוח החשמל אותו הוא נדרש לבדוק ובו הוא נדרש למדוד את ערכי לולאת התקלה.

במתקני חשמל בעלי זרם מתח חשמל נמוך המיוצרים ממתכת, ערך עכבת לולאת התקלה המרבי המותר על פי חוק החשמל, נקבע בהתאם לגודלו של המבטח הראשי הממוקם במעלה הזינה על ידי חברת החשמל, ואילו בלוחות או מתקני חשמל המיוצרים מפלסטיק (שאף הם בעלי זרם מתח חשמל נמוך), ערך עכבת לולאת התקלה המרבי המחויב בחוק מותאם לגודלו של מבטח המעגל הגדול ביותר המותקן באותו הלוח. כפועל יוצא מכך, כאשר אתם ניגשים לרכוש מכשיר מדידת לולאה קצרה המיועדת לצרכי בדיקת ערכי ערכת לולאת התקלה במתקני ולוחות חשמל בעלי זרם מתח נמוך, חשוב לוודא שמכשירי המדידה אותם אתם רוכשים יוצרו ופותחו מלכתחילה לצורך מטרה זו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה העונש של גניבה ממעביד?
חשוב לדעת שעבירת הגניבה, כפי שהיא מוגדרת בחוק העונשין, זוהי עבירה חמורה אשר ניתן לשבת בגינה עד 3 שנות...
קרא עוד »
אוג 18, 2020
כמה עולה להדפיס דברים ב – 3D
אם לא פעם תהיתם איך החיים שלכם היו נראים אם הייתם יכולים להפוך מחשבה למציאות וליצור באופן קל ומהיר כל...
קרא עוד »
מרץ 05, 2020
מהם השימושים באבני חצץ בגינה
חצץ הוא חומר גינון רב תכליתי שניתן להשתמש בו בדרכים שונות כדי לשפר את הפונקציונליות והאסתטיקה של...
קרא עוד »
ינו 19, 2024